FANDOM

Według Mistycznych Zakonów, taumatologia, teoria magii, została stworzona w zamierzchłych czasach, przez pierwszą społeczność Przebudzonych. Ta cywilizacja, zwana pod wieloma nazwami takimi jak Mu, Lemuria, Hyperborea czy wreszcie Atlantyda, osiągnęła swój Złoty Wiek i podniosła Ars Mysteriorum do wyżyn nieosiągalnych później przez Magów. Jednak Pierwsze Miasto, jakkolwiek byłoby potężne i oświecone, było tworzone przez ludzi,a ci podlegają Hybris. Atlantydzi postanowili stworzyć Niebiańską Drabinę i sami zasiąść na Tronach Rzeczywistości. To doprowadziło do Upadku i obecni znanego nam Upadłego Świata.

Ten Mit stał się tak powszechny, że został uznany za fundament społeczeństwa Mistycznych Zakonów. Ortodoksi wskazują na nieznane, starożytne Świątynie spotykane na całym świecie, potężne Artefakty, Wysoką Mowę czy nawet na samą Ars Mysteriorum jako pozostałości po Atlantydzie. Jednak cały czas istnieją Przebudzeni którzy uważają tą opowieść tylko za jedną z wielu teorii na temat tego jak wyglądały początki cywilizacji Magów, tacy jak Libertyni z Wolnej Rady. Wskazują oni na różnice lokalne, często znaczne, względem konkretnego umiejscowienia Pierwszego Miasta, różnicę w nauczaniu Ars Mysteriorum, czy choćby różnice w wyglądzie, działaniu, czy celu Artefaktów. Dzielni i odważni Archeomanci próbują udowodnić która ze stron ma rację, przy okazji odkrywając cuda i horrory pozostawione przez Atlantydę ( lub jej odpowiednik wśród sceptyków tego Mitu ).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki