FANDOM

Arkanum Czasu rządzi obrazem i interakcjami ze strumieniem czasu tak jak jest pojmowany w Upadłym Świecie. Zaklęcia z jego zakresu dają szeroki wachlarz zdolności wpływania na takie rzeczy jak wiedza o przyszłych wydarzeniach i zdolność do widzenia przeszłości. Mag uzdolniony w zastosowaniu tego Arkanum może patrzeć w przód lub tył w czas, alternatywne strumienie czasu wokół jego lub innych, i w ekstremalnych wypadkach, podróżować w przód i w tył w czasie lub przepisywać swoją własną historię życia. To Arkanum jest zazwyczaj w rękach Acanthusów, których fortuna zawsze wisi na włosku, i stąd, wymaga pewnej wiedzy o potencjalnych rezultatach.
Time

Runa Czasu

Wpływy Edytuj

Wróżenie, przepowiednie, oglądanie przeszłości, temporalne przyśpieszenie/spowolnienie (warto zauważyć, że nie pozwala ona na wykonywanie wielokrotnych akcji, tylko wykonywanie je szybciej ).

Natura i Moc Edytuj

Arkanum Czasu jest Wulgarne dla Nieziemskiej Krainy Arkadii, miejsca które również generuje moce Arkanum Losu. Arkadia jest przesycona poczuciem ponadczasowości. Nie nazleży jednak mylić z ponadczasowością w sensie temporalnego bezruchu, ale raczej czasu który ma wyjątkową własność która stawia go poza normalne kaprysy czasu Upadłego Świata. Opowieści o śmiertelnikach siadających w jaskini czy polanie w lesie by odpocząć, tylko by obudzić się i odkryć że minęły dekady albo wieki w materialnym świecie - według teorii Przebudzonych takie doświadczenia pochodzą z kontaktu z wypaczoną temporalnością Arkadii. Strumień czasu jest kapryśny w Arkadii, często wydając się że wiele czasów istnieje jednocześnie, każdy jednakowo prawdziwy. By zrozumieć tak zmieniony czas trzeba mieć zdolnośc do manipulacji jego strumieniem. Ta moc jest także gotowa do użycia w Upadłym Świecie, gdzie czas jest łatwiejszy do przewidzenia i przez to łatwiejszy do kontroli. Potęga Akranum Czasu jest zmniejszona w Upadłym Świecie, ale tak jak ze wszystkimi Wulgarnymi Arkanami, jego pole wypływów pozostaje po tej stronie Otchłani i Bariery.

Czas jest koncepcją wielkiej wagi dla Przebudzonych. Cztery z Zakonów Pentagramu ciągle patrzą w przeszłość, opętane ideą odzyskania swej dawnej chwały, piąty ma swe oczy wpatrzone tylko w potencjalną przyszłość, wyobrażając sobie świat w którym ideały demokracji i uniwersalnego Przebudzenia są w pełni urzeczywistnione. Magowie we współczesnym świecie żyją i umierają o strzępy przeszłości, albo zmyślając sobie wspaniałą historię albo sprzeczać się o Atlantydzki Artefakt niewypowiedzianej mocy i znaczenia. Arkanum Czasu daje im pomoc w przeciwstawieniu się takim oszustwom lub grabieżom, i ma zastosowania poza samą polityką, propagandą i małych kłótniach Przebudzonych.

Mag wprawiony w Arkanum Czasu ma wielką liczbę zalet nad swymi rówieśnikami, zarówno w zwyczajnym życiu jak i interesach Przebudzonych. Zdolności które posiadane przez takich magów pozwalają im przewidywać przyszłość z wielką przejrzystością -  oportunistyczny Czyniący nie musi być informowany o zaletach takiej mocy - ale są one wielorakie i często wysoko szkodliwe dla jego Mądrości. Także zdolność wejrzenia bezpośrednio w przeszłość przyznaje wielką ilość zalet na swego użytkownika - można oglądać przeszłe wydarzenia by wspomóc się w badaniach, pomóc znaleźć artefakt, określić winne posądzanego o zbrodnie w wypadkach Przebudzonych, czy też obserwować dla własnej przyjemności. Obiekty mogą być wysyłane w czasie, by nie mogły być dostępne wrogom, dopóki nie nadejdzie odpowiedni czas do ich użycia. Mag może zmusić siebie albo innych do doświadczenia nietypowego przepływu czasu, spowalniając wrogów lub dając sobie więcej czasu by wykonać skomplikowane zadanie. Na najwyższych poziomach mistrzostwa, mag może przepisać swoją przeszłość lub zatrzymywać cele całkowieice w strumieniu czasu.

Rangi Mistrzostwa Edytuj

Nowicjusz (●) Edytuj

Poznawszy pierwszy stopień wtajemniczenia, Nowicjusz Czasu zdobywa zdolność Wzroku Maga dotyczącego sposobów w jakie rezonans przylega do obiektów w czasie w którym oddziaływał z nimi, i zdobywa zdolność by idealnie podać czas. Może on wyczuwać zaburzenia temporalne, wiedząć kiedy jakaś moc zmieniła naturalny bieg czasu. Może mieć wejrzenie w wydarzenie które miało miejsce kilka sekund temu, właśnie się dzieje, albo za moment się wydarzy, i odkryć czy będzie to jej dogodne czy nieprzychylne. Zdobywa też zmysł wyczucia czasu, pozwalając jej działać dokładnie w odpowiednim momencie dla maksymalnego efektu.

Czeladnik (●●) Edytuj

Czeladnik Czasu z drugim poziomem mistrzostwa może nadać swoją percepcję trwających efektów rezonansu innym. Może określić rezultat bardzo prostych przedsięwzięć, tych w których tylko dwie opcje są dostępne, zdobyć odpowiedzi na proste pytania na temat jednego aspektu przyszłości, lub zdobyć bardziej dokładne wejrzenie na rezultat jednej akcji którą wykonuje. Może zajrzeć w swą przeszłość albo tą obiektu który trzyma z precyzją i jasnością. Jej moce mogą ją ukryć przed wróżeniem innych w jej przeszłość bądź przyszłość, lub stworzyć dosłowną tarczę przeciw nadchodzącym atakom przyśpieszając maga w czasie lub spowalniając nadchodzące ataki.

Uczeń (●●●) Edytuj

Moce trzeciego poziomu mistrzostwa dają Uczniowi Czasu zdolność do nakładania swojej protekcji przed mocami czasu na innych. Może on zdobywać specyficzną wiedzę o przeszłości, pozwalając jemu zdobyć odpowiedzi na pytania z więcej niż kilkoma prostymi rozwiązaniami. Może przyśpieszyć swe ruchy w strumieniu czasu, pozwalając na poruszanie i działanie dużo szybciej niż normalnie to możliwe. W końcu, może on wziąć ograniczone kroki w tył w czasie, pozwalając sobie na zmianę akcji którą właśnie wykonała.

Adept (●●●●) Edytuj

Adept Czasu może używać czwartego stopnia mistrzostwa do przewidzenia wydarzeń z bliskiej przyszłości z dokładną precyzją, pozwalając sobie uprzedzać każdy ruch wszyscy w około chcą właśnie wykonać. Jego zdolność do wróżenia dalszej przyszłości się zwiększa do momentu kiedy może on nie tylko zadawać pytania na temat tego co się wydarzy, ale także jak zmienić tw wydarzenia lub powstrzymać je przed zajściem. Może krótko "przeskoczyć" do przodu w czasie, pojawiające się kilka sekund w przyszłości, lub pozwolić innemu na to samo. Może zmusić inną istotę by doświadczyła zaburzonego strmienia czasu, spowalniając ich, albo krótko wśliznąc się w miejsce gdzie strumnień temporalny jest szybszy lub wolniejszy poza nim.

Mistrz (●●●●●) Edytuj

Piąty poziom mistrzostwa daje Mistrzowi Czasu zdolność wysyłania obiektów w przyszłość, by zapobiec złapaniu przez wrogów albo by tylko gdy zamierzony odbiorca będzie gotowy na to. Może tymczasowo zatrzymać strumień czasu wokół osoby, zatrzymując ją w środku tego co robiła (nawet jeżeli była nad ziemią) do zakończenia czaru.  Jej moce mogą zakrzywiać lokalny czas, tworząc kieszenie nietypowej temporalności w której czas porusza się wolniej lub szybciej niż na zewnątrz. W końcu, mag może przepisać swą osobistą historię, zmieniając wydarzenia ze swej przeszłośći ( jednak tylko tymczasowo ) by dać sobie całkowicie inny zestaw zdolności (jednak hisotria jego duszy nie może być zmieniona, wszystkie jego magiczne cechy pozostają takie same).

Arcymistrz i Powyżej (●●●●●●+) Edytuj

Tak jak ze wszystkimi Arkanami, pełen zakres mocy danej przez arcymistrzostwo Arkany Czasu jest nieznany i trudny do odgadnięcia. Separacja Nieziemskich Krain od naszej przez Otchłań oznacza, że arcymistrzostwo to rzadki talent, i ci którzy go osiągną zwykle są tajemniczy odnośnie posiadania do lub nawet zostają pustelnikami. Ta niechęć do ujawniania się utrudnia zgadywanie mocy arcymistrzów trudne, ale, jak zawsze, natura mocy mistrzów pozwalają na pewne spekulacje. Mistrzowie Czasu mogą wysyłać obiekty w przyszłość, przepisywać swoją osobistą historię lub tworzyć kieszenie głeboko zakrzywionego czasu. Być może, więc, arcymistrz może przesyłać przedmioty tak w przeszłość, jak może w przyszłość. Może potrafi przepisywać historię innych. Może nawet potrafi zakrzywiać czas tak głeboko dla danej okolicy, że sceny z przeszłości lub przyszłości urzeczywistniają się. I nie mówiliśmy jeszcze o najbardziej spekulowanej mocy arcymistrzostwa Czasu - zdolności do podróży w przód i w tył w strumieniu czas zgodnie ze swą wolą. Wielki arcymag Czasu będzie wstanie kroczyć swym ciałem w przeszłości lub przyszłości, lub więzić swych wrogów głęboko w prehistorii.

W Połączeniu Z Innymi Arkanami Edytuj

Każde Arkanum Edytuj

Czeladnik Czasu zdobywa moc by zawieszać działające czary jak je rzuci, przechowując energie tych zaklęć i oszczędzając ich ukończenie na później. Kosztuje to dodatkową Manę, ale pozwala magowi szybko użyć czaru bez potrzeby odprawiania rytuału lub nadmiernych floresów. Czeladnik zarówno Czasu jak i Losu może ustawić te warunki jako inicjacje zaklęcia, aktywując czar tylko kiedy te warunki są spełnione.

Referencje Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki