FANDOM

Elementalne Zasady ( od Klasycznych Elementów) to 4 fundamentalne dogmaty Srebrnych Stopni, mówiące o ich miejscu w Diamencie i celu istnienia. Nawiązują do śródziemnomorskiej koncepcji Żywiołów, udoskonalonych przez Wolę i Gnozę Théarchów do nowych, wspaniałych Elementów świata wymarzonego przez ich Zakon.

Diament Edytuj

Przebudzeni to jeden naród

Diament jest poświęconą, transmutowana Ziemią w Elementalnych Zasadach, oznaczający budowę i jedność. Tak jak kiedyś Atlantyda była jednym narodem, jednym głosem Magów, tak musi powstać Hieraconis, Naród Przebudzonych. Dojdzie to do skutku, tylko jeśli Czyniący będą ponad podziałami i zrozumieją, że wszyscy są potrzebni. Ci, którzy są agentami chaosu i niejednomyślności, tacy jak Prorocy Tronu czy Niweczący, powinni zostać ukarani by reszta mogła budować Nową Atlantydę w światłości i spokoju.

Srebrne Szczeble przekuły te zasadę w czyn tworząc system Konsyliów po Upadku jak również budując Pentakla, dzięki czemu mogą żyć i tworzyć spokojnie, a kiedyś, kiedy wszyscy Przebudzeni zgodzą się z ich wizją, z tych komun powstanie Naród nieznający granic i ograniczeń, będący ponad podziałami.

Piorun Edytuj

Imperium jest prawem ludzkości

Piorun jest uświeconym i tansmutowanym Powietrzem, skondensowanym do postaci czystej energii napełniającej i przeszywajacej wszystko wokoło. W Elementalnych Zasadach reprezentuje Imperium Mysteriorum, ostateczna potege magiczną, w czasach Atlantydy dostępną ludzkości. I tak jak Piorun elektryzuje wszystko wokół, tak Théarchowie mają uwalniać ludzi z wpływu Kłamstwa. Ale nie tylko - dla Srebrnych Stopni każdy człowiek ma prawo do Magii, i wcześniej czy później każdy powinen ją otrzymać. Co wiecej - Zakon wymaga by wszystkich Śpiących traktowac jako potencjalnych uczniów, a tych którzy spełniają profil psychologicznych Stopni, przyuczać do pełnienia w nim funkcji ( patrz Kryptopolia ).

Piorun uczy także że nie można obawiać się swej potęgi, jest ona naturalnym dziedzictwem ludzkości. Negatywne efekty wywołane "nadużywaniem mocy", według Théarchów, sa efektem działania Egzarchów, którzy chcą powstrzymywać członków Pentakla przed wygraniem Wojny Wstapienia.

Gwiazda Edytuj

Srebrne Stopnie są droga ku zwycięstwu

Gwiazda jest Transmutowanym Ogniem, wiecznie płonącym i dającym ciepło, jednak nigdy wypalającym się. W Elementalnych Zasadach oznacza ona światło i przewodnictwo Zakonu nad cała społecznością Pentakla. Théarchowie uważają że tylko oni mogą sprawować władzę nad Przebudzonymi, conajmniej jako doradcy lub "głos w uchu" Rady. Jeśli jednak dane Konsylium nie słucha sie ich rad, to dla Zakonu jest ono "nieprawomocne" i czuja się oni w obowiązku zmienienia go na takie które będzię bardziej podlegać jego przewodnictwu.

A to dlatego, że wiedza co robią. Od czasów Atlantydy, jeszczer jako Kasta Głosu Smoka, zajmowali się rządzeniem, prawem i przewodnictwem. Mają wieki doświadczenia i nie mają zbytnio innej konkurencji - bo przecież wiecznie pograzone w ksiązkach Misterium czy zawsze walczace Adamantowa Strzała nie ndaja sie do tej roli. Nie wspomnijac o Strażnikach Zasłony czy Wolnej Radzie. Konsylia które beda zarządzane przez wyłacznie inne frakcje szybko przerodzą się wyłacznie w kliki dbajace tylko o swój interes. A jeżeli odda się władze i administrację w rece Stopni inne grupy moga zając się swoimi celami, dla których powstali - Misterium pilnowaniem wiedzy, Strzała obroną i wojną, Strażnocy wypatrywaniem oznak korupcji a Wolna Rada podważaniem tego co starę i wprowadzaniem oddechu świeżości. I tylko razem, pod przedownictwem Stopni i Wyroczni, wypełniając swe zdania, Magowie Pentakla mają szanse pokonać Fałszywych Bogów w Nibiosach, zwącymi się Egzarchami!

Krew Edytuj

Interpretacje Edytuj

Powiada się, że na dalekim Wschodzie, na przykład w Azji, odpowiedniki Vox Draconis korzystają z symboliki nie 4, a 5 Elementalnych Zasad, choć mających wiele punktów wspólnych z tymi rozumianymi przez Srebrne Szczeble.

Avatar Edytuj

Choć nie należy sam do Elementalnych Zasad, Avatar jest dogmatem wymienionym zaraz za nimi. Twierdzi on, że każdy człowiek (za wyjątkiem Wiedźm, które sprzedały swą duszę ) ma w swojej duszy odrobinę boskości nazywaną właśnie Avatarem. Wszyscy Śpiący mają go, tylko jest przytłumiony przez Egzarchów, zasłaniających go odrobiną Otchłani. Jeżeli ludzie zrozumieją i poczują go, dostąpią Przebudzenia. A jeśli zrobią to na całym świecie, wtedy będzie można spełnić Elementalne Zasady i odzyskać to co odebrano ludzkości.

Trójca Jeleń-Mędrzec-Lew Edytuj

Silnie powiązana z Piorunem, koncepcja ta dotyczy społeczeństwa, a przedewszystkim jego spirytualności. Jeleń reprezentuje kulty pokoju, cnot, pokory - i niewoli. Każą składać puste modły, nie podważać autorytetów, być jak Jeleń dla paszcz drapieżców - uciekającym kawłkiem mięsa.

Lew to drapieżca - on wie czego chce i zrobi wszystko by to dostać. Jest wolny, nieujarzmiony - ale i niebezpieczny. Poluje najczęściej pośród stada Jeleni, wykorzystując je, w końcu zabijając. Lwy trzeba powstrzymywać kiedy tylko to możliwe.

Mędrzec to wyznawca drogi złotego środka - nie jest niewolnikiem, ani nie jest destruktywny w swych indywidualnych pragnieniach. Jest ideałem do którego dążą Srebrne Stopnie. Jednak mało który z nich w pełni reprezentuje to stanowisko. A jeszcze mniej dołącza z tego powodu do Zakonu. Dlatego, z dwojga złego, lepiej mieć drapieżnego Lwa po swojej stronie, niż bezsilnego Jelenia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki