FANDOM

Kłamstwo to świat jaki znają Śpiący - świat bez cudów, bez mocy i bez potęgi, ale także świat bez potworów. Świat w którym jesteś nieświadomym więźniem swego umysłu, niewolnikiem Egzarchów.

Zakony różnie interpretują koncepcje Kłamstwa - w ekstremach znajdują się Srebrne Szczeble i Wolna Rada. Théarchowie uważają, że CAŁY świat jest Kłamstwem - wszystkie niepowodzenia, twoje problemy, wszystko co cię otacza jest ułudą i prawda jest tylko Gnoza. Reszta wyjdzie na jaw, kiedy Trony Rzeczywistości zostaną odebrane Fałszywym Bogom, a Przebudzeni zdobędą Nieziemskie Krainy.

Z drugiej strony, Libertyni, uważają, że Kłamstwem jest tylko to, że ludzkość jest nieświadoma Magii - przecież, jak wszyscy dobrze wiedza, nie ma potężnych Arcymagów w niebiosach, bo Mit Atlantydzki to tylko wymysł ortodoksji. Wolna Rada uważa, że to co Srebrne Szczeble uważają za część Kłamstwa jest właśnie najbardziej magiczne i Nieziemskie, stąd ich pociąg do Ars Nova, szukania Magii w świecie Śpiących.

Reszta Zakonów jest gdzieś pomiędzy, uważając, że ludzkość nie zapomniała do końca Prawdy, albo odbiera jej echa, ale starannie odsiewając ziarno od plew.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki