FANDOM

Lex Magica to zbiór praw rządzących społecznością Magów danego regionu, najczęściej opartą na historii precedensów i wyroków Rad Panujących w przeszłości w danym Konsylium. Największe zastosowanie ma podczas Procesów.

Jak nazwa sugeruje, nie jest ono ukształtowane tylko przez prawa magii, ale przez sam język magii. W teorii, "Lex" ma powstrzymywać magów przed używaniem Magii bez Mądrości czy umiaru. W praktyce, Lex Magica jest językiem władzy, określającym autorytet i formalnie wskazującym gdy inni go podważają.

O ile nauczenie się całego lokalnego Lex może zając całe lata (  i nikt chyba nie zadaje sobie tego trudu poza Factotum lub Konsyliarzami ), o tyle prawie każde Konsylium przestrzega tych pięciu Wspólnych Zasad, które można intrepretować następująco:

  • Zasada Dyskrecji: "Istnienie magii musi być tajemnicą dla tych którzy jej nie praktykują."
  • Zasada Rozpoznania: "Ci którzy są 'rozpoznani' przez Konsylium powinni spodziewać się większej ochrony niż ci którzy nie są."
  • Zasada Protektoratu: "Tylko to co jawne może być chronione."
  • Zasada Hybris: "Wszystkie czyny przeciw Mądrości spotka zasłużona kara."
  • Zasada Wojna: "Niech wojna roztrzygnie to co Mądrzy nie mogli."

Oczywiście, stopień w jakim są one respektowane zależy od wielu czynników i zmienia się z regionu do regionu.

Najpopularniejszym sposobem podziału kar jest tak zwany Tetragrammaton, każda z nich gorsza od wcześniejszej.

  1. Mniejsza Reprymenda
  2. Większa Reprymenda
  3. Spłata Długu
  4. Mniejsza Pokuta
  5. Większa Pokuta
  6. Surowa Reprymenda
  7. Uwięzienie
  8. Wygnanie
  9. Spirytualne Oczyszczenie
  10. Spirytualne Zapomnienie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki