FANDOM

Misterium (ang. Mysterium) to jeden z Zakonów Przebudzonych, zajmujący się odkrywaniem, pielęgnowaniem oraz badaniem całej wiedzy i tradycji magii, nie tylko Sztuki.

Order-Mysterium

Symbol Mysterium

Mystagodzy (bo tak się określają) posiadają własną filozofię, która zakłada, iż magia jest w pewien sposób żywa. Uważają, że ukrywanie wiedzy prowadzi do wzmacniania Kłamstwa, ale dostęp do niej powinno się uzyskiwać na zasadzie równoważnej wymiany - i tylko wtedy, gdy jest się na nią gotowym.

Historia Edytuj

Misterium wywodzi się ze starożytnych czasów Atlantydy, kiedy to jego protoplaści tworzyli Skrzydła Smoka (lac. Alea Draconis), zakon będący kastą odkrywców, mędrców, uczonych i archiwistów Przebudzonego Królestwa. Po jego Upadku starali się ze wszystkich sił zachować jak najwięcej wiedzy, tworząc jej skarbnice zwane Ateneami, będące połączeniem biblioteki, skarbca i uniwersytetu.

Organizacja Edytuj

Wśród magów Misterium występuje kilka rozpoznawalnych funkcji, taki jak Cenzor - zajmujący się pilnowaniem by potencjalnie niebezpieczna wiedza nie trafiła w niepowołane ręce, oraz Kurator - strzegący owych niebezpiecznych sekretów.

W obrębie Misterium funkcjonuje wielowarstwowa hierarchia, oparta na Statusie i stopniach wtajemniczenia w Wielką Tajemnicę Atlantów, oraz biegłości w Arkanach, posiadanej wiedzy, zarówno magicznej jak i naukowej, oraz szacunku i osiągnięciach.

Ciekawostki Edytuj

  • W szeregach zakonu można spotkać również będących na najniższym stopniu wtajemniczenia Lunatyków i Proximusów, oraz w wyjątkowych przypadkach inne istoty nadnaturalne.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki