FANDOM

Mudry to znaki wykonywane dłonią albo gesty ciała rzucania Roty. To są pewne koncepcje wyjątkowe dla Imago Roty które nie mogą być wyrażone standardowym symbolizmem. Takie idee są symbolizowane przez gesty unikatowe dla Zakonu orginalnie nauczającego tej roty.

Specjaliści dzielą Mudry na kilka rodzajów, wywodząc ich nazwy z Jogi:

  • Asana - statyczna postura ciała. W przeciwieństwie do mudr, asany pozostawiają dłonie wolne, ale blokują swobodę ruchów.. Klasyczne asana to pozycje jogi, ale można też je odnaleść w Chińskim qigong, nieruchomych ruchach w Jawańskim teatrze oraz pozach posągów Greków i Egipcjan.
  • Darshana - wybrane spojrzenia i wyrazy twarzy. Są to wyrazy twarzy w spirytualiźmie społeczeństwa Polinezji, ale także stylizowane gesty twarzy typowe dla Japońskiej tradycji tak teatralnej jak i walki. Wyrazy mogą imiować starożytne maski, takie jak te znajdywane w Afrykańskich i Greckich rytuałach.
  • Mudra (właściwa) - gest zajmujący jedną lub obie dłonie. Mudry mogą być tak proste jak szczere genuflection lub złożone jaki kuji-kiri (“dziewięć cięć”) praktykowane przez Japońskich kapłanów i pustelników.
  • Nata - forma rytualnego ruchu ciała, taka jak taniec derwiszów albo układy z sztuk walki.
  • Pranayama - najsubtelniejszy z "gestów". Skupia się na oddechu i wewnętrznej konteplacji zamiast na zewnętrznych formach. Kultura Taoizmu wywodzi ciało jako mikrokosmiczny model całego stworzenia, oddech jest pulsem mocy przez siebie łączącym z gwiazdami, planetami , górami i rzekami. Inne kultury namawiają uczniów by "powrócić do oddychania" by pamiętali orginalne źródło mocy, kiedy inne kultury łączą specyficzne oddychanie ze złożonymi obrazami, kolorami i okultystycznymi osiągnięciami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki