FANDOM

Prałatura (ang. Prealcy) to sekretne prawa nałożone przez Egzarchów na Upadły Świat. Prorocy Tronu, z pomocą swoich Archigenitorów, mogą zgłębić te prawdy, odciskając je trwale na swoich duszach. Przez Przebudzonych przyrównywane jest to do wtajemniczenia w Dziedzictwo, jednak słyszano pogłoski o wybranych Czyniących którzy posiadali obie te "transformacje" ich dusz.

Każda Prałatura jest podzielona na trzy rodzaje: Koronę, Miecz i Świątynie. Ta pierwsza to wewnętrzne, Nieziemskie moce Czyniącego, nie zaklęcia, przypominające najbardziej Wtajemniczenia. Druga kategoria, Miecz,  to sekrety dotyczące samej Żelaznej Pieczęci, pozwalająca modyfikować same czary z jej Arkanum. Ostatnia, Świątynia, to tajemnice modyfikowania Kamieni Dusz, tak by wyzwalały one nadnaturalne efekty, które tryjumfują nad Upadłym Światem.

Z powodu tego, że moce Korony Prałatury są tak podobne do Wtajemniczeń, a cała idea Prałatury jako takiej jest bardzo podobna do Dziedzictwa, wśród Magów krążą pogłoski, że obecne Dziedzictwa mogły wyewoulować kiedyś z tego procesu, straciwszy swoje odpowiedniki Mieczy i Świątyń. Co bardziej radykalni twierdzą nawet, że w niektórych Daimonomiconach zawarte są te brakujące sekrety...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki