FANDOM

Prometejczyk: Stworzeni (ang. Promethean: The Created ) to gra fabularna wydana przez wydawnictwo White Wolf i osadzona w realiach nowego Świata Mroku. Gracze wcielają się w postacie Stworzonych - istot, które zostały powołane do życia w Akcie Kreacji z pomocą Boskiego Ognia i poszukują teraz Śmiertelności by w końcu stać się ludźmi. Ponieważ na razie jednak są istotami napędzanymi procesami alchemicznymi którzy ludzi przypominają tylko z wyglądu, mają oni dostęp do Transmutacji, czyli mocy dających zmianę siebie i otoczenia. Jednak ich nienaturalny stan sprawia, że nawet nieświadomie, świat ich odrzuca, przez co wywołują Niepokój w istotach żywych oraz Pustkowia w otoczeniu. Konfrontacja z tą niesprawiedliwością i odrzuceniem często prowadzi do Udręki, która niestety sprowadza ich z ich Pielgrzymki ku staniu się prawdziwymi ludźmi...

PTCCover.jpg

Okładka podręcznika

Temat Edytuj

Alienacja

Egzystencja Prometejczyków jest samotna. Muszą unikać dużych skupisk ludzi, bowiem inaczej wywołują przemoc, ale inni ich rodzaju są rzadcy. Kiedy jednak spotykają się oni, obaj ostrożnie sprawdzają się nawzajem czy spotkali przyjaciela czy wroga. Stworzeni którzy okażą się pomocni mogą pomóc sobie nawzajem w swych Pielgrzymkach, albo nawet połączyć się w Ciżbę, by poszukiwać Śmiertelności razem i próbować przeciwstawić się alienacji od reszty świata. Niektórzy, jednak, widzą Pielgrzymkę jako rywalizacje w której tylko najlepsi mogą wygrać. Dla nich, większości innych Prometejczyków są zaciekłymi rywalami. Inni nadal unikają towarzystwa swego rodzaju, albo z powodu strachu lub z skąpie gromadzonych kilku sekretów które odkryli na swej Pielgrzymce.

Nastrój Edytuj

Groteska[1]

Świat Stworzonych to świat piękna wykrzywionego przez brzydotę. Ich ciała, często składające się z najpiękniejszych członków zmarłych jakie pasują Stwórcy, posszywane są ze sobą i zmien
PrometheanSkull.png

Czaszka Prometejczyka

ionę przez Alchemię tak, że tworzą straszliwe Zniekształcenia. Pandorani to bezkształtny koszmary z części które mogły być nowym Protejczykiem, zarówno przerażająco ohydne, jak i fatalistycznie piękni. Pustkowia jakie tworzy Niepokój, niszczą naturalne, zapierające dech w piersiach krajobrazy w bezduszne i nijakie połacie ziemi.

Rozgrywka Edytuj

Niemal każdy Prometejczyk poszukuje swojej Śmiertelności przez wyruszenie na Pielgrzymkę. Muszą oni w niej wypełnić Kamienie Milowe, które mają ruszyć dalej procesy alchemiczne w ich ciałach i dokończyć Ostatecznej Transformacji. Nie wiedza jednak jakie działania ją wywołają, więc każdy próbuje znaleźć swoją drogę obierając jakąś Rafinację i wykonując zajęcia które uważa że rozpoczną przemianę. Podróżują więc po świecie ( gdyż z powodu Niepokoju nie mogą zostawać długo w jednym miejscu ) poszukując odpowiedzi na to jak zostać człowiekiem. Choć cele są różne, dwa są uniwersalne dla wszystkich z ich gatunku: każdy ze Stworzonych, przed uzyskaniem Śmiertelności, musi Stworzyć kolejnego ze swego rodzaju. Niestety, wiąże się to z szansą stworzenie Pandorana, którzy polują na swych stwórców dla Vitriolu. Drugim jest podróżowanie z innym Prometejczykiem, a i ten cel może zamienić się w gorzką walkę. Niektórym jednak udaje się pokonać uprzedzenia, wrogość i strach i czasem powstają Ciżby z takich spotkań, które pomagają swym członkom w ich osobistych Pielgrzymkach, stając się prawdziwą rodziną dla istot które nie mają rodziców.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki