FANDOM

Magowie, tak jak Śpiący, często prowadzą ze sobą interesy czy proszą o pomoc nieznane wcześniej sobie jednostki o nietypowe usługi. Pojawia się wtedy problem zapłaty - co można dać ( i co ma odpowiednią wartość ) dla kogoś, kto, jeśli zechce, może zrobić z siebie milionera w jeden dzień?

I tym pojawiają się Przysługi - są to wzajemne prośby o pomoc w pewnych sytuacjach. Oczywiście, zapłata w Manie też wchodzi w grę, ale często trudno jest stronom "wycenić" daną sprawę i wtedy Przysługa jest jak w sam raz.

Każdy szanujący się Przebudzony ma chociaż kilku "dłużników", bo oznacza to, że jego talenty i umiejętności są przydatne i cenne. Nie posiadania ani jednej przysługi często oznacza bycie albo "niedojrzałym" albo trwonienie swego życia w celach niegodnych Czyniącego - w końcu, skoro nikt nie chce twej pomocy, znaczy to, że twoja wiedza nie ma wartości. A to jest bolesne w społeczeństwie Przebudzonych.

Misterium jest Zakonem, który doprowadził tradycję Przysług do monstrualnej sieci zależności między Magami, zwanej Guanxi, gdzie mystygator stają się środkiem sieci powiązań i przysług, która mogą wykorzystać choćby do sprzeciwienia się woli Konsylium.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki