FANDOM

Rasa ( ang. Breed ) dla dzikich to wydzielona przez wieki opowiadania legend i mitów o nich grupy zmiennokształtnych którzy dzielą ze sobą wiele widocznych cech wspólnych. Każda z nich jednak zawiera w sobie dziesiątki tak zwanych Gatunków , które posiadają swoją własną historie i zdolności. Choć ludzie-pantery i ludzie-tygrysy należą do Rasy Bastet do której przynależą wszystkie rodzaje ludzi-kotów, każdy z rodzajów tych istot od różnią się od reszty, tak jak ich zwierzęcy kuzyni w "rodzinie" jaką nadali im biolodzy. Przez tysiąclecia te podziały tak mocno wrosły w świadomość tych istot że nawet jeśli współczesna nauka stwierdza że nietoperze to ssaki, dla Zmiennego Ludu, tym o ich Nahual bliżej do ptaków niż innych z ich rodzaju, dołączając ich do Skrzydlatego Ludu.

Zmienne RasyEdytuj

Poniżej są Rasy najsłynniejsze dzięki legendom i opowieściom o nich.

Bastet — Nazywanie od swej najbardziej znanej bogini, ci koci lud obejmują od giętkich żbików po szlachetnych lecz nieubłaganych ludzi-tygrysów.

Naziemni Tytani ( ang. Land Titans ) — Najrzadsi acz najpotężniejsi ze zmiennokształtnych, ci ludzie-słonie i -nosorożce wydają się raczej zagrożonymi bogami niż śmiertelnymi istotami.

Roześmiani Nieznajomi ( ang. Laughing Strangers ) — Oszuści, złodzieje, piękni ekscentrycy... jak bardzo reputacja ludzi-łasic, -szczurów, -zajęcy, -kojotów i -lisów jest zasłużona a jak bardzo propagandą?

Sfora ( ang. Pack ) — Lojalni lecz drapieżni, ci kuzyni wilkołaków zawierają w sobie ludzi-wilków, psokrwistych i ludzi-hieny wśród swej obdartej bandy.

Królewskie Naczelne ( ang. Royal Apes ) — Mimo ich stereotypu jako okrutników, te niepokojąca ludzkie bestie zawierają mądrych mistyków i wahających się na drzewach oszustów.

Ród Prządki ( ang. Spinner-Kin ) — Babcia Pająk przędzie swą sieć poprzez świat, i mimo że jej dzieci wydaja się złowrogie, tworzą najpiękniejsze z wyobrażalnych wzorców.

Ursara — Od nieśmiałych czarnych futer po okrutne grizzly, ci ludzie-niedźwiedzie chwalą się potężnymi zdolnościami leczenia i straszliwym szałem.

Wyzwoleni Biegacze ( ang. Wild-Runners ) — Jelenie, łosie, konie i sarny mieszają wdzięk, szybkość i siłę z ludzkim sprytem i zewem wolności.

Skrzydlaty Lud ( ang. Wing-Folk ) — Korwianie, łabędzie panny, sowi lud, nawet ludzie-nietoperze połączeni są przez swe rozpostarte skrzydła i otwarte niebo.

Rasy Cienia ( ang. Shadow Breeds ) — Natura uwielbia zaskakiwać Człowieka i istnieją na świecie tak niepokojące istoty jak insektokrwiści, zimnokrwiści ludzie-gady czy potężny lud bawołów i turów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki