FANDOM

Srebrne Stopnie (ang. Silver Ladder) to jeden z Zakonów Przebudzonych skupiający Magów arystokratów, idealistów i polityków chcących zbudować Hieraconis, Naród Przebudzonych.
Order-SilverLadder

Symbol Srebrnych Stopni

Ktoś musi kierować tymi, którzy nie mogą kierować sobą samymi, i Srebrne Szczeble powstały do tego. Nie kierują jednak jako królowie, lecz jako oświeceni pośród mas. Wyznają Elementalne Zasady które mówią, że Przebudzeni muszą być zjednoczeni i magia jest prawem dla wszystkich ludzi jacy żyją.

Théarchowie,jak siebie sami określają, mają unikatową perspektywie na temat Upadku : według nich, było mistrzowskie posunięcie Egzarchów, znacząco utrudniające Wyroczniom znalezienie nowych sojuszników w Wojnie Wstąpienia, ale "gra" jeszcze się nie skończyła. Zakon spędza całe dnie planując przeciwuderzenie które dorówna lub przewyższy Egzarchów w przebiegłości i śmiałości: wywrócenie Kłamstwa Upadłego Świata i szturm na Nieziemskie Krainy z całą rasą ludzką zjednoczoną przeciw Egzarchom. Naturalnie, Strażnicy Zasłony podważają drugą połowę strategi, co tworzy podstawę rywalizacji dwóch Zakonów, ale Srebrne Stopnie akceptują to jako potrzebną "rewizje" ich planów, i adwokata diabła który znajduje luki w ich wizjach.

Historia Edytuj

Srebrne Stopnie bazują na różnych grupach kapłanów i wezyrów na Atlantydzie znanych jako kasta Głosu Smoka (łac. Vox Draconis). Zajmowali się sądzeniem i zarządzaniem Cudowną Wyspą.. Po Upadku zostali politykami i najzagolszymi orędownikami Diamentu. To właśnie pierwsi Théarchowie stworzyli system Konsyliów oraz Rang. To także oni, w 1900 roku, zaproponowali Wolnej Radzie dołączenie do Diamentu i tym samym stworzenie Pentaklu.

Organizacja Edytuj

Jako Zakon magów dążących do władzy nad światem ( i otwarcie się do tego przyznającym), prawdziwym stopniem statusu w organizacji jest śmiałość twoich planów i poczynań, oczywiście w granicach zdrowego rozsądku i Lex Magica. Nie bez znaczenie pozostaje też mistyczna sprawność i umiejętności, więc najwyżsi są mistrzami tak zwykłej polityki, jak i Arkan. U władzy są zawsze ci, którzy sobie z nią najlepiej poradzą. Związki pomiędzy Nowicjuszem a Mentorem są jeszcze mocniejsze niż w pozostałych Zakonach, a respektowanie Lex jest tu doprowadzone niemal do sztuki ( jak i sprytne omijanie go ). Jako, że to właśnie w tym Zakonie powstał współcześnie używany podział na Neofitę-Fumulusa-Magistra, jest on też tu najmocniej respektowany co sprawia, że ciężko jest się wznieś w hierarchi, ale jak to się uda, czeka cię wiele udogodnień i "nagród". Théarchowie z dumą obnoszą się swoimi stanowiskami i pozycjami, na które pracowali całe swoje życie.

Ciekawostki Edytuj

  • Srebrne Stopnie nie potępiają aktów Hybris, więcej, często zachęcają do nich. Według nich, fizyczne reperkusje jakie dotykają Magów z powodu tych działań są stworzone przez Egzarchów by tym mocniej kontrolować Przebudzonych. Tym samym, każdy taki akt to kolejny cios w molocha rządzącego Nieziemskimi Krainami.
  • Théarchowie przez tysiąclecia od Upadku rozwijali tradycje Kryptopoli, lokalnych konspiracji wśród kultów Śpiących, które mają członkom Zakonu zapewnić sekretną władzę w zwyczajnym świecie, a oddanym sługom oświecenie ( choć nie koniecznie samo Przebudzenie ).

Dziedzictwa Edytuj

Poniżej wymienione zostały Dziedzictwa powiązane z Zakonem:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki