FANDOM

Wysoka Mowa to język wywodzący się podobno z Nieziemskich Krain a stworzony na Atlantydzie. Jest on tak mocno wszyty w Gobelin, że wypowiedzi w nim zrobione mogą zmieniać rzeczywistość. Wierzy się, że jest tak ponieważ był to natywny język Wyroczni i Egzarchów i ich panowanie w Nieziemskim Świecie daje ich językowi władze nad Upadłym Światem. I tak jak sam Krainy mogą oddziaływać w wieloraki wręcz sposób, tak ten język, może odbijać się na niedoskonałej mowie w tysiącach form - od nie pojętego bełkotu, przez dziwaczną intonację normalnego języka, po mowę zagadek i rymów, mowę poetów i bardów ( nazywane, odpowiednio, Klasyczną, Akcentowaną i Poetycką Wysoką Mową). Pomimo tego, że kiepsko rozumiany przez współczesnych Magów, może być używany do zwiększenia efektywności czarów. Niezależnie jednak od jego postaci, Śpiący nie mogą go zrozumieć, wyczuwając tylko coś obcego i niepojętego w dochodzącej do nich wypowiedzi.

Wysoka Mowa ma też formę pisaną, zwaną Glifami bądź Runami. I tak jak z wersją mówioną, tak i ta potrafi wedrzeć się niepostrzeżenie do normalnego pisma bądź ilustracji, bądź być zapisem klasycznym, od razu widocznym, choć zupełnie niezrozumianym przez Śpiących.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki